19 Haziran 2014 Perşembe

Derslerde Başarılı Olmak İçin Ne Yapmalıyız ?

http://bilgistok.blogspot.com.tr/
DERSLERDE BAŞARILI OLMANIN YOLU NEDİR?

 1.Adım: MOTİVASYON, KONSATRASYON, HAZIRLIK

Bir konuda başarılı olmak istiyorsak, öncelikle beynimizi ve vücudumuzu buna uygun hale getirmeliyiz. Nasıl mı?

İyi bir Konsantrasyon için, öncelikle bir çalışma masasına ve onun en büyük tamamlayıcısı olan Masa Lambasını (Sarı ışık vereninden alınız beyaz ve tasarruflu olan ampuller gözü aşırı yormaktadır.) temin etmeliyiz. Özellikle masa lambası sizi derslerinize iyi bir şekilde konsantre edecek bir araçtır. Çalışma ortamında kesinlikle dikkat dağıtan (ki bu bilimsel araştırmalara dayanmaktadır.) Posterler, Oyun Konsolları, Bilgisayar, Fotoğraf Makinesi, Çeşitli takılar ve Parfümler vb. materyallerden kesinlikle kurtulmalısınız. Çünkü ders çalışılırken ufacık bir göz gezdirme veya düşünme esnasından, göz bir futbol takımının posterine takılırsa beyin o an yapılanla ilgili olanları düşünür doğal olarak dersi değil de takımınızın son durumunu merak etmeye başlarsınız… Bunun yerine size tavsiyem etrafınızda sizi dersinize daha çok motive edecek materyalleri barındırınız. Örneğin: kitaplarla dolu bir kütüphane, test kitapları, ders kitaplarınız vb. gibi. Böylelikle gözünüzle başka yerlere baksanız da hemen dersinize geri dönersiniz.

www.halitcandundar.wordpress.com


GENEL BİLGİ: Odanızda bir adet kaktüs bulundurarak odadaki radyasyondan en az şekilde etkilenebilirsiniz. Çünkü kaktüslerin radyasyonu çekme özelliği vardır.

İkinci bir dikkat dağıtan unsur (Özellikle kızlar için) Cep telefonları ve İnternet… Arkadaşlar eğer ders çalışmaya karar vermişseniz lütfen elektronik aletlerin kölesi olmayı bir süreliğine bırakınız. Cep telefonlarınızı kesinlikle kapatınız. Aksi taktirde bir örnekle anlatacak olursak, siz ders çalışırken sevdiğiniz bir arkadaşınız dışarı çıkmış sizi de çağırmak istiyor ve size çıkmanız için bir mesaj atıyor, siz bunu gördükten sonra konsantrasyon bir kez daha kaybolur çünkü çıkmak istersiniz, çıkamazsanız bile aklınızı sürekli oraya gider durur. Bu yüzden cep telefonlarınızı kesinlikle kapatınız. Bu elektronik aletlere karşı iradenizi güçlendirmek için, yaşamayı arzuladığınız hayatı gözünüzün önüne getirebilirsiniz. “İleride bir doktor olmuşum, en çok hayalini kurduğum bir evimi baştan sona kendim yaratmışım, her şeyden daha önemlisi okumamazlık gibi bir aptallık yapmayıp bazen çalışmaktan yorulduğum bıkkınlık geldiği günlere rağmen dişimi sıkıp şuanda, MUTLUYUM.” Diyebilirsiniz… Kendinizi kesinlikle her konuda geliştirebilen meraklı ve araştırmacı bir birey olarak yetiştirin. Her yeni bir bilgide kendinizin ne kadar salak ve ne kadar aptalca işlerele değerli vaktinizi kaybettiğinizi daha iyi göreceksiniz. Hayatınızın düşüncesi veya temeli şu sözcükler üzerine kurulu olsun: “Hayatta asla keşke demek için geç kalmayacağım” (İ.Ö.O Öğretmenlerinden Umut Hikmet Gözcünün bana ve öğrencilere aşıladığı bir sözdür.)

Üçüncü bir faktör, arkadaş grubunuz. Kesinlikle çok önemlidir ve ne kadar erken farkına varılırsa o kadar iyi olur. Eğer arkadaşlarınız, sürekli alkol içen (Burada alkol içmemeniz hakkında bir şey demiyorum ancak b*kunu çıkarmayınız), sigara içen, eve geç saatlerde gelip geç saatlerde kalkan (Düzensiz), boş işler peşinde zaman öldüren biriyse, ayırabiliyorsanız hemen ayrılmanızı tavsiye ediyorum. Onun yerine arkadaş grubunuz şu şekilde olmalı; Spor-eğitim-bilim-sinema vb. konularda sosyal etkinliklerle uğraş içinde olmayı seven, prensipleri olan, belli bir düzeni programı olan, insanlara değer veren kişilerle arkadaşlık kurunuz. Belli bir seviyeden sonra arkadaşlarınızın faydalı veya zararlı davranışlarının yanında kalmaktan bir bakmışsınız onlar gibi oluveriyorsunuz.

“Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim.”

2.Adım: Derse Giriş-Nasıl Çalışılır-Program Nasıl yapılır?

Başarılı bir şekilde ilerlemek için başarılı bir programa ve güçlü bir iradeye-bağlılığa ihtiyacınız var. Program nasıl yapılır?

Hemen programınızı açın, haftanın günlerini ve altlarına da ders programlarınızı yazın. (Örnek Resim 1)



Bunu oluşturduktan sonra, Haftalık Ders Programınıza göre Test Çözme Günlerini ayarlayabilirsiniz. Sağ tarafta ki UNUTMA kısmını, eğer bir duvara asılan panonuz yoksa oluşturmanızı tavsiye ederim. En fazla 25tl verip bir pano almanızı daha çok tavsiye ediyorum böylelikle gerek gün içerisinde gerekse eğitimle ilgili yapmanız gerekenleri günün yoruculuğundan unutmamanız için panoya ufak notlar halinde ekleyebilir ve çalışma ortamınızın görülebilir yerine asabilirsiniz.
Programınızı oluşturduktan sonra kesinlikle ona sadık kalın, eğer ortaöğretim 5,6, sınıfıysanız ya da lise 1,2, öğrencisiyseniz programa kesinlikle sadık kalın demiyorum ancak 7-8. Sınıf veya Lise 3-4 iseniz gireceğiniz sınav yüzünden kesinlikle bağlı kalmanızı öneririm.

NASIL ÇALIŞILMALI?

Öncelikle çalışma esnasından gerekli araçlar ve kitaplar temin edilmelidir. Dersin işleyişini bozmamak amacıyla 1 bardak su (çok içiyorsanız sürahi) koyunuz.

   a.   İYİ BİR DEFTER TUTUCU MUSUNUZ?

İyi bir defter tutmak derslerde başarının %90 etkilemektedir. Okulda öğretmeninizin yazdırdığı bilgileri iyi bir şekilde not alan aynı şekilde öğretmen konuşurken konuştuklarından da önemli bilgileri alan öğrenci olmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Eve gelip ders çalışmayan öğrencilerin çoğunun sorunu çalışılacak iyi bir defterlerinin olmamasıdır. Derse başladığınızda kesinlik günlük olarak yazdığınız notları tekrarlamalısınız bu sizin sınav gününüzde tüm bilgileri birden hatip indirmenizi ve çeşitli sıkıntılar çekmenizi engeller daha sonrada YGS-LYS-SBS sınavlarından yüksek not almanızı sağlar.

"Unutmayınız, edindiğiniz bilgiler tekrarlanmadıkça 6 ay içerisinde, bazılarında daha kısa bir sürede unutulup gitmektedir."

   b.  TEKRAR YAPIYOR MUSUNUZ?

Yıllarca nasıl çalışkan olunabilinir, nasıl o başarılı öğrenciler gibi olabilirim diye dönüp durdum. Öğretmenlerime sordum, tekrar yapmalısın dediler, boş verdim. Dershanedeki öğretmenlerime sordum, tekrar yapmalısın dediler boş verdim. Başarılı arkadaşlarıma sordum tekrar yapmalısın dediler boş verdim. Boş vermemin sebebi de tamamen tekrarı (Tembelliğimden dolayı) zaman kaybı olarak görüyordum bana son 3 gün içerisinde hepsini ezberlemek daha cazip geliyordu böylelikle o tekrar zamanlarımı arkadaşlarımla eğlenerek geçirebiliyordum. Daha sonra SBS sınavı gelip çatmıştı gördüm ki maalesef SBS de öyle son 3 günde ezberlenecek bir şey değildi J Sınav sonucum 300 geldi ve daha sonra Lisede kendime yeni bir sayfa açtım, onun çıkış noktası “Zararın neresinden dönersen kardır.” Olmuştu. Gerçektende öyleydi ve tekrar yapmaya başladım. Baktım ki tekrar bana bir yerden sonra “Ezbere gitsin yerine” o konuyu daha da iyi incelememi daha da araştırmacı olmayı asıl zaman kazanmanın tekrar olduğunu sözlü notlarını hiç sözlüye girmeden 100 almanın olduğunu fark ettirdi. Size kesinlikle tekrarı tavsiye ediyorum, ben yaptım ve çok memnunum. Sadece bir yerden başlamayı deneyin gerisi gelecektir. Ha! Şunu da söyleyeyim kiminiz buna 1 haftada kiminiz benim gibi 3 ayda alışır ama asla zararını görmezsiniz…

   c.   TEKRAR YAPILDIKTAN SONRA NE YAPILMALI?

Öncellikle şunu söylemek istiyorum. Kesinlikle dershanelere yazılmayınız (Lise 3-4 veya 8.Sınıf öğrencisi değilseniz tabii) Çünkü oralar gerçekten sizin için zaman kaybıdır. Konumuza dönelim dershaneye yazılmayınız çünkü tekrar yaptıktan sonra dershane zaten ayaklarınız altında hele ki bu koşullarda nasıl mı? Çok basit. Örneğin: Ben bir lise 3 öğrencisiyim. Önümüzdeki haftada sınavım var. Edebiyatla ilgili iyi notlar tuttum, hocamı iyi dinledim ve tekrarımı yaptım. Artık kendimi sınamam lazım onu da hemen internetimi açıp konumla ilgili testleri veya sayısal bir ders ise onunla ilgili testleri bilgisayarıma indirip yazıcıdan çıkartıp oradaki soruları çözüp ne kadar anlayıp anlayamadığımı öğrenebilirim. Bunu illa internet üzerinden yapmayabilir kırtasiyelerden yaprak testler de alabilirsiniz. Testlerinizi çözerken dikkatli okumaya eski konularınızı zihninizde canlandırmaya gerekirse tekrar defter açmaya testin üzerine notlar almaya dikkat ediniz. Testlerde çözemediğiniz soruları en son açıp üzerine iyice yoğunlaşıp çözmenizi, gene yapamıyorsanız okuldaki öğretmeninize sormanızı tavsiye ediyorum. Özellikle sayısal dersleri çalışıyorsanız kesinlikle tekrarınızı aksatmayınız ve işiniz bittikten sonra size tavsiyem: http://www.ekolhoca.com/ / http://www.senolhoca.com/ / http://www.matakademi.net/ ziyaret edin orada çok güzel şekilde videolu olmak üzere öğretmenler her konuyu anlatmaktadır. İnterneti faydalı şeyler için kullanın.

Hepimiz sürekli yeni bir şeyler öğrenmeyi “yaşam biçimine” dönüştürmek mecburiyetindeyiz. Yeni dünyada başarının yolu çok şey “bilmek” değil “hayat boyu öğrenmeyi bir zevk haline getirmekten” geçiyor.

   d.  KENDİNİZE ZAMAN AYIRIN-DİNLENİN

Her şeyin fazlası zararlı olduğu gibi ders çalışmanın fazlası da insanı bunaltır sıkar hatta soğutur. Bu yüzden kendinizin ne sıklıkla ders çalışabildiğini ölçmenizi tavsiye ediyorum mesela ben 1:30 saat çalışıp 30 dk dinlenirim. (30 dk yeni konuya çalışmak + 30 dk eskileri tekrarlamak + 30 dk test ve video = dinlenmek) Haftanın 3 günü hiç ders çalışmam Cuma, Cumartesi ve Pazar. Bu günlerde Gitar çalmayı öğrenmeyi, arkadaşlarımla birlikte vakit geçirmeyi, film izlemeyi ve en çokta kitap okumayı severim.

Size tavsiyem, Eğitim hayatınız bittiğinde CV nizi dolduracak güzel bilgiler için kendinizi her dakika geliştirmenizdir.

3. DERSİ DİNLEME

Dersi dinleme hakkında da kendi bilgilerimi sizinle paylaşmak istiyorum. Arkadaşlar öncellikle şunu bilmenizi istiyorum ki bir dersi derste dinlemediğiniz sürece arkadaşım anlatırdı bu anlatırdı hikâyelerini geçmelisiniz. Çünkü en iyi bilgiyi en iyi bilen yani Öğretmen verebilir. Arkadaşınız, belki de sizi rakip olarak görüyordur, siz bilmeseniz de belki size anlattıklarında püf noktaları ya da önemli yerleri belirtmiyordur ya da unutmuştur. O yüzden önemli derslerinizi kaçırmamaya özen gösteriniz. Dersi dinlerken sizin bunu okuduğunuzda yapmam ya da yapamam diyeceğiniz bir şey söylemek istiyorum, en önde oturunuz. Çünkü en önde sadece kendi önünüzü görürsünüz doğal olarak dikkatiniz sadece öğretmeninizde olur. Arkada yapılmaya çalışan bir şakayı ya da yakışıklı-güzel bir kıza-erkeye bakmayı görmezsiniz. Öğretmeninizi dinlerken notlar almayı kesinlikle ihmal etmeyiniz, bana çok faydaları oldu.

4.DÜZENLİ BESLENME ve UYKU

Arkadaşlar konumuzun son başlığı olarak size düzenli beslenmenin ve uykunun öneminden bahsetmek istiyorum. Sağlıklı, mutlu ve başarılı uzun bir hayat için kesinlik beslenmenize dikkat etmelisiniz. Beyni besleyen OMG 6 kesinlikle almalısınız OMG 6 Balıkta çok fazla bulunmaktadır. Haftada en az 1 defa balık ve en az 2 defa kırmızı et yemenizi beyninizin unutkanlıklara karşı dirençli olması için tavsiye ediyorum. Yazıları dikkatli okumanız için (Özellikle soruların sonunda “hangisi olamaz diye” yazılır oysa öğrenciler olabilir şeklinde okur. Bu beslenmeden ve bazende dikkatsizlikten kaynaklanır.) göze iyi gelen havucu tüketmenizi tavsiye ediyorum. Sürekli masa başında kambur bir biçimde ders çalışmaktan iskeletimizin zarar görmesinden dolayı kemiği besleyen demir yani sütü, peyniri, yumurtayı bolca tüketin ve günde en az 10-15 şınav, 15-20 mekik ve basit esneme germe hareketlerini de ihmal etmeyiniz.

Yazımı burada sonlandırmak istiyorum. Umarım bazılarınız için bu yaşadığım ve sizinle paylaşmak istediğim bilgiler faydalı olur. Umarım sizde Şuan Zararın neresindeyseniz döner der ve hayatta asla keşke dememek için yol alırsınız. Yazım hakkında kişisel düşüncelerinizi yorum yaparak dile getirirseniz çok sevinirim.


“Düşünmeyle alakalı aynı zamanda kişisel gelişim kitabı olan Mümin Sekmanın tüm kitaplarını, 
%100 Düşünce Gücü ve Süper Hafıza kitaplarını almanızı şiddetle tavsiye ediyorum.”

YAZAR: Halit Can Dündar

9 yorum:

  1. Çok güzel bir şekilde kendinizi ifade etmişsiniz. Ben çok beğendim ve umarım bende zararın bir tarafından döner ve başarılı olurum. Teşekkürler Halit.

    YanıtlaSil
  2. Halit verdiğin kitaplar çok işime yaradı. Makalen için çok saol çok samimiydi gerçekten.

    YanıtlaSil
  3. Çok yararlı bir yazı olmuş teşekkürler Halit Can Dündar .

    YanıtlaSil
  4. Ben hep calismaya fakat calisirken aklima bin tür seyler geliyor. Yani kisaca Dikkatim dagiliyor, umarim bundan sonra böyle olmayacak ve Derslerimde de basarli olacam. Cok Teşekkürler Halit.

    YanıtlaSil
  5. Azarbeycandan salamlar, ALLAH senden razı gele balam.

    YanıtlaSil
  6. www.matakademi.net olarak her zaman yanınızdayız.

    YanıtlaSil